Главная » Статьи » ОБЗОРЫ

Щодо надання судновласникам компенсації збитків, пов’язаних із заходом в українські порти

Це стосується суден під українським та іноземними прапорами (крім Росії та Білорусі). Поміж іншого, текст документа містить таке положення: «Для цього судновласник не пізніше 90 календарних днів з дати отримання відмови страховика у наданні страхового відшкодування може подати до Мінінфраструктури встановлений пакет документів».

Одразу уявляєш собі ситуацію, коли іноземний судновласник пише листа до нашого міністерства і паралельно готує пакет із копій безлічі документів, які потрібно перекласти українською мовою і які мають бути завірені нотаріусом та кимось ще. А потім цей іноземний судновласник ще чекає 90 днів на рішення про компенсацію.

Ще у довоєнні часи бували ситуації, коли фрахт сплачувався із українського банку — вимоги до кількості документів-оригіналів за списком складно було адекватно зрозуміти та прийняти. Враховуючи, що іноземному банку достатньо просто сканованого інвойсу (також можуть бути копії чартеру, але не завжди).

Що варто зауважити стосовно цього положення

По-перше, судновласник має покриття свого P&I клубу. Будь-яке самовільне відхилення від страхового договору загрожує потенційною відмовою у відшкодуванні. Іншими словами, судновласник у 99% випадків перестраховується і перепідтверджує з P&I навіть очевидні, на перший погляд, речі. Не кажучи вже про воєнні ризики.

По-друге, чудово, що Україна проактивна у питанні страхового забезпечення — ключовому питанні, щоб судновласники змогли заходити до українських портів.

І, по-третє — щоб механізм компенсації був «акцептований» і запрацював для всіх судновласників, необхідно забезпечити механізм взаємодії, синхронізації та імплементації договорів страхового покриття, які знаходяться на руках у судновласника. Інакше кажучи, у судновласника має бути кінцевий поліс, забезпечений його P&I, а не третьою стороною, хай навіть державою.

Яким має бути практичне та швидке рішення питання

Уповноважити офіційного представника від України, який розробить механізм і процедуру tailor-made P&I cover/договору для суднозаходів в українські порти. Цим офіційним представником може бути українська юридична компанія, яка спеціалізується на морському праві (апріорі розуміється на відповідних питаннях і розмовляє професійною мовою з P&I).

Зазначену процедуру доцільно розділити на три ключові этапи:

  1. Україна — IGP&I.
  2. IGP&I — кожен окремий P&I.
  3. P&I — «український поліс» — судновласник.

На завершення цих зауважень хотілося, аби дана ініціатива була вже у процесі. Якщо ні — треба прискорюватися, адже процедура з P&I займе час. Так підказує досвід.

Автор: Геннадій Іванов, директор та співзасновник BPG Shipping



Источник: https://ports.ua/zauvazhennya-shhodo-nadannya-sudnovlasnikam-kompensaczi%d1%97-zbitkiv-povyazanih-iz-zahodom-v-ukra%d1%9
Категория: ОБЗОРЫ | Добавил: admins_1 (2023-08-07)
Просмотров: 45 | Теги: страхування, Україна, фрахт | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]