16:04 Чорна мітка: трейдери прогнозують зниження постачань ДП з Молдови й Болгарії | |
Оператори ринку найближчими днями очікують значного скорочення постачань дизельного пального з портового терміналу «Джурджулешти» (Молдова) і болгарських баз у містах Русе, Бяла й Білозем, які потрапили в об’єктив СБУ як великі отримувачі російського ресурсу. Про це свідчить опитування enkorr гравців ринку. «Ринок сполошився ще з минулої п’ятниці (29 вересня — ek), коли до рук потрапили перші списки Служби безпеки морських портів, які у них викликають підозру відносно того, що саме звідти в Україну потрапляє велика кількість підсанкційного російського пального», – каже один з опитаних трейдерів. Проте, з його слів, до сьогодні все пальне з цих країн проходило митний контроль в Україні і безперешкодно потрапляло на ринок. «Ні щодо Болгарії, ні щодо Молдови поки ніяких проблем не бачимо», — зазначив у коментарі enkorr інший трейдер, що працює на цьому напрямі. За даними Консалтингової групи «А-95», ресурс із відвантаженням з Джурджулештів і болгарських терміналів пропонували Nexen Group, УНТК, GTS Treding, Oilstar, «Нафтотрейд Поділля» і Slon Oil за 45,20-47,60 грн/л. Ще один з операторів повідомив, що з постачаннями перебоїв справді немає, а от із розмитненням — «скоро з’являться», маючи на увазі прохання СБУ до Енергомитниці інформувати її про надходження на митне оформлення партій, що були відвантажені з цих та інших портів, а також відбирати зразки для аналізу, про що писав enkorr. «Просимо митне оформлення вказаного товару не завершувати й заборонити випуск товарів …до отримання результатів лабораторних досліджень, а також заборонити випуск товарів відповідно до вимог МК України, у разі встановлення під час досліджень відомостей, які вказують, що країна походження товару — рф», — йшлося у листі силовиків до митників. Раніше на ринку з’явився лист від СБУ на Енегомитницю з переліком портів, що зокрема включали термінали Туреччини, Болгарії, Молдови, ОАЕ, Саудівської Аравії й Індії. За даними enkorr, індійські порти не потраплять під додаткові перевірки, тоді як порти і термінали Болгарії й Молдови залишаться у переліку підозрілих. Згідно з інформацією, яка циркулює на ринку, робота СБУ по пальному, що надходить із базисів-отримувачів російського ресурсу, може початися завтра, 4 жовтня. «Вся ця проблематика буде підніматися від завтра, 4 жовтня, але поки що не зрозуміло, як це все відбуватиметься. Найбільш ймовірно, потрібно буде показати весь ланцюг постачань — від того, як ресурс потрапив на «Джурджулешти», плюс сертифікат EUR.1 Молдови і, відповідно, сертифікат країни-виробника», — розповів співрозмовник видання. Інший трейдер нагадує, що одну з партій, що прибула в Україну з турецької Мармари через Джурджулешти, так і не було розмитнено, бо перші бензовози пішли на відбори проб. «Аналізи можуть робити дуже довго, і я думаю, що тут саме той випадок. Можливо, хтось ризикне», — припускає торговець. На переконання операторів, сповільнення постачань із півдня значною мірою на внутрішньому ринку не позначиться через незначний профіцит ресурсу. «Багато операторів будуть змушені перемикатися на нові порти, до прикладу, у порт «Констанца». Деякі вже туди перейшли, але не можна сказати, що цей порт вільний від російського пального, там багато чого є, того ж самого індійського продукту», — додав один з операторів. Нагадаємо, у середині жовтня почнуть діяти нові норми розмитнення, що стосуються ввезення нафтопродуктів. Відповідно до цих норм постачальник пального повинен надати документи, що підтверджують маршрут товару від виробника до підприємства, яке є отримувачем згідно з зовнішньоекономічним договором. Джерело: https://enkorr.ua/uk/news/chorna_mtka_treyderi_prognozuyut_znizhennya_postachan_dp_z_moldovi_y_bolgar/256432 | |
|
Всего комментариев: 0 | |