Главная » 2022 » Апрель » 13 » Російсько-українська війна ударить по рефрижераторному судноплавству — Drewry
10:19
Російсько-українська війна ударить по рефрижераторному судноплавству — Drewry

Розв’язана Росією війна проти України може призвести до серйозних проблем у рефрижераторному судноплавстві, особливо враховуючи значення Росії як ключового ринку імпорту та експорту. Таку оцінку озвучила консалтингова компанія Drewry.

Утім, будь-яке зниження попиту на вантажі, принаймні, дасть певну передишку вантажовласникам і позбавить їх від спірального зростання витрат на перевезення.

І Росія, і меншою мірою Україна є важливими гравцями на ринку рефрижераторних перевезень. Drewry оцінює, що разом вони забезпечують близько 4,5% загального обсягу світових рефрижераторних перевезень. Будь-які перебої в торгівлі матимуть негативні наслідки для власників вантажів, контейнерних перевізників та операторів спеціалізованих рефрижераторних суден.

Тільки Росія імпортувала морем минулого року близько 4 млн тонн свіжих продуктів, 40% з яких складали банани, в основному з Еквадору і менша частина — з Центральної Америки. За оцінками Drewry, близько 50% бананів до Росії перевозиться в контейнерах, що в середньому дорівнює приблизно 600 сорокафутовим рефрижераторним контейнерам на тиждень; залишок — двома щотижневими спеціалізованими рефрижераторними суднами. Ці обсяги, як правило, вищі в першій половині року.

Якщо ця торгівля зупиниться або сповільниться, виникне надлишок простору та обладнання, що, ймовірно, дасть короткострокову передишку для вантажовідправників сезонної продукції із західного узбережжя Південної Америки, які нині борються за потужності як для Європи, так і для Північної Америки. Більш широкі наслідки для бізнесу щодо експорту фруктів відчуються дуже швидко, оскільки традиційні ринки будуть переповнені продукцією, що чинить тиск на ціни. Аспект оплати фрахту та часткової оплати вантажу, який вже перебуває в морі, завжди в доларах США, ще більше ускладнить справу для вантажовласників, одержувачів вантажів і власників суден.

Обсяги сезонних фруктів з Чилі, Перу та Аргентини негайно відчують негативний вплив, оскільки зараз в усіх цих країнах розпал експортного сезону. Тим часом трафік цитрусових з Марокко припиняється, але з травня надійде черга Південної Африки та Аргентини.

Бразилія є важливим цілорічним постачальником м’яса в Росію і забезпечує левову частку її приблизно 325 тис. тонн щорічного імпорту.

Прямі перевезення бананів в Україну становлять приблизно 250 тис. тонн на рік; менші обсяги цитрусових та сезонних фруктів зазвичай надходять із ближніх країн, зокрема з Єгипту та Туреччини. Прямі вантажні перевезення в Чорному морі припинилися, що створило серйозні логістичні проблеми для вантажів, які вже перебувають на суднах.

Але трампове судноплавство, включно із спеціалізованими рефрижераторними суднами, є надзвичайно гнучким видом транспорту, який може легко адаптуватися. Якщо попит на вантажі зберігається, але гальмується небажанням власників контейнеровозів обслуговувати зруйнований війною регіон, це може створити можливість для операторів спеціалізованих рефрижераторних суден, якщо їм це дозволять.

Що стосується експорту, то Росія щорічно відправляє близько 1,4 млн тонн морепродуктів, більшу частину яких виловлюють у багатих водах Охотського моря. Морепродукти перевантажуються в морі на рефрижераторні судна, які здебільшого ходять під російським прапором. Великий відсоток цього видобутку вивантажується в Китаї для повторної обробки та/або подальшого реекспорту до країн по всьому світу. Немає підстав вважати, що ця торгівля постраждає в короткостроковій перспективі, якщо Китай не вживе малоймовірних заходів, щоб заборонити суднам під російським прапором відправлятися до своїх берегів.

Таким чином, очікується, що загальний вплив війни буде неоднозначним, принаймні в короткостроковій перспективі імпортні рефрижераторні вантажопотоки постраждають більше, ніж експортні. Очікується, що тривала війна призведе до того, що торгівлю швидкопсувними товарами буде спрямовано на нові ринки, що створить деякі можливості для вантажовласників в інших місцях.

Источник: https://ports.ua/rosijsko-ukra%d1%97nska-vijna-udarit-po-refrizheratornomu-sudnoplavstvu-drewry/

Категория: МИРОВАЯ ЭКОНОМИКА | Просмотров: 142 | Добавил: admins_1 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]