12:12 Український бізнес закликав ООН і Туреччину продовжити та розширити зернову угоду | |
Європейська бізнес-асоціація (ЄБА) звернулася до ООН та Туреччини із закликом продовжити термін дії Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування, включаючи приєднання до неї Миколаївського морського портового вузла. Про це йдеться у листі ЄБА до ООН та Посольства Туреччини в Україні. Представники українського бізнесу також закликали збільшити число перевірок на добу суден з українською агропродукцією. За даними Міністерства аграрної політики та продовольства України, в 2021 році Україна забезпечила світовий ринок обсягом продовольства, який є достатнім для харчування близько чотирьохсот мільйонів людей, не враховуючи населення України. Минулого року Україна була одним з провідних постачальників продовольства на світовий ринок. У 2021 році ми експортували аграрну продукцію до 191 країни світу. За підсумками 2020-2021 маркетингового року Україна посіла провідні позиції серед експортерів соняшникової олії, проса, соняшникового шроту, кукурудзи, ячменю, ріпаку та пшениці. Експорт української аграрної продукції є пріоритетним не лише для України, а насамперед для всього світу, особливо тих країн, де вирує голод», — йдеться у листі. ЄБА відзначила важливу підтримку України з боку ООН та Туреччини щодо відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в рамках зернової ініціативи. Водночас станом на зараз бізнес бачить деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту агропродукції. Зокрема, за інформацією комітету зернових та олійних культур ЄБА, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у чорноморських портів Великої Одеси (Одеси, Чорноморськ та «Південний») вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. За підрахунками експертів комітету Асоціації, на обробку одного судна витрачається 25 днів, з яких 9 днів — перевірка Спільного координаційного центру на шляху до України, три дні — перехід до порту завантаження, три дні — завантаження, два дні — перехід назад до Босфору, дев’ять днів — перевірка Спільного координаційного центру у зворотному напрямку», — вказує ЄБА. Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно. На думку зернової бізнес-спільноти Європейської Бізнес Асоціації, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу. Крім того, є занепокоєння, що при існуючій затримці з перевірками Спільного координаційного центру, багато суден можуть застрягти в Босфорі в очікуванні цієї перевірки, яка може взагалі не відбутися, якщо Зернова ініціатива не буде продовжена. | |
|
Всего комментариев: 0 | |