10:23 Тайванська криза підвищує ризики затримок глобальних морських перевезень | |
Оголошення Китаєм військових навчань навколо Тайваню викликає ефект хвилі у глобальних ланцюгах постачання, оскільки морським перевізникам доведеться оминати Тайванську протоку, один із найжвавіших судноплавних шляхів, через який пролягають торговельні маршрути до Європи, Близького Сходу і США. Як повідомляє Bloomberg, військова активність поблизу Тайванської протоки може стати новим ударом по світовому судноплавству після пандемії коронавірусу і російського вторгнення в Україну. Тайванський індекс Taiex Shipping and Transportation просів на 3,2% у вівторок, що стало найгіршим результатом серед субіндексів базового фондового індексу Тайваню. Акції тайванського перевізника Evergreen Marine Corp. впали на 3,7%. Перший вплив кризи позначився на постачальниках зрідженого природного газу (ЗПГ), які змінили маршрути або зменшили швидкість деяких суден, що зараз прямують до Північної Азії. За інформацією джерел видання, це матиме вплив на постачання до Тайваню та Японії цими вихідними. Місцеві відділення китайського управління безпеки на морі видали численні попередження для суден, щоб вони уникали певних територій, посилаючись на військові навчання. У повідомленні регулятора в Фуцзяні, провінції вздовж Тайванської протоки, говориться, що суднам заборонено заходити в райони, де будуть проводитися навчання з четверга по неділю. Суднові менеджери і судновласники заявили, що в цілому трафік через Тайванську протоку в середу був нормальним, а консалтингові фірми повідомили про невеликий вплив на нафтові танкери в регіоні. Однак по мірі того, як Китай нарощує військову активність і набувають чинності заборони, перевізникам доведеться йти маршрутом навколо східної сторони острова замість звичного жвавого водного шляху між материковим Китаєм і Тайванем. За словами суднових брокерів, це призведе до затримок приблизно на три дні. Хоча конфлікт може посилити дефіцит СПГ на тлі енергетичної кризи, затримки на кілька днів не є рідкістю. У цю пору року вантажовідправники часто стикаються з тайфунами, які створюють подібні збої. Тайванська протока є ключовим маршрутом для ланцюжків постачань, яким цього року пройшла майже половина світового контейнерного флоту, в тому числі 88% найбільших контейнеровозів. Однак, за даними аналітичної компанії Vortexa, цього року через протоку пройшли лише близько 14% китайських нафтових і газових суден. Менші судна або судна з коротшими рейсами, швидше за все, йдуть цим маршрутом, проте більші нафтові танкери пливуть на схід від Тайваню. Військові навчання планується завершити наступного тижня. Вантажовідправники та аналітики спостерігатимуть, наскільки швидко вони закінчиться. Ми можемо бути стурбовані, якщо тренування стануть довшими та інтенсивнішими, щоб вплинути на ланцюжки поставок, але зараз немає жодних ознак того, що це станеться”, — говорить менеджер фонду Nanjing Jing Heng Investment Management Co. Хуан Хуймін. Китай вважає Тайвань частиною своєї території і засуджує візит на острів спікера Палати представників США Ненсі Пелосі — найвищого американського чиновника, який бував на Тайвані за останні 25 років. Вчора Китай розпочав військові навчання навколо острова. Вранці 3 серпня державна телекомпанія CCTV повідомила, що Китай почав спільні маневри ВМС і ВПС у регіоні. Джерело:https://ports.ua/tajvanska-kriza-pidvishhu%d1%94-riziki-zatrimok-globalnih-perevezen/ | |
|
Всего комментариев: 0 | |